Deihbang nailo Zomi Namni ~ King Mang
Zomi Namni I bawl sial sial In, a ni bek bawl lo In, ideihna athu bulpi ataangtung nai hiam?
1. Kawlkumpi ciamteh ni thupi ahihmanin Chin State ah kumpi Zum te kikhak In thupi hi.
2. Gamsung gampua ah Zomi/Chin khempeuh in thupitak in pawipi kibawl hi. Thugen tamlo hi.
3. Zomi Namni ong ki patciilna thu, I theih sa tek bang in, Panglong khua ah February 12, 1947 Union Day (Panglong Agreement) pan hi.
4. Gen. Aung San leh Mualmi makai te thukimna aombang kizui lo ahihman In Kawlgam ah tuni dong tualgal ki do lai hi.
5. Kawlgam ah Panglong Agreement zui In, federal democracy aom nading akisapna thu Zomi Namni ibawlsial in phawkden ding kisam hi.
6. Gen. Aung San In Panglong ah, “Kawl te’n pek khat angah leh Mualmi te’n zong pek khat ngah ding” ci In kamciam piahi. “If Burma receives one kyat, you will also get one kyat.”
7. Gen. Aung San tanu tulaitak Kawlkumpinu Aung San Suu Kyi In August 16, 2016 pan ni 5 sung Panglong 21 Summit a bawl hang in, Kawlgam ah tualgal veng nailo hi.
Kawlkumpinu Daw Aung San Suu Kyi In, 72nd Chin National Day In Thantalang Chin State aa A thugen Kawlgam news sim leeng. Zomi Namni pen, “Ukpi kiukna bei In democracy in kiukding deihna” cih thu gen hi.
Panglong Agreement tawh ki zui In, federal democracy vai kamkek lo hi. ZND kum 72 cin na birthday bawl bek hihang. Tua-bang aa birthday, kum tampi I bawl bawl hang in, Zomi/Chin te’n ilung gulh self-determination (GTN:WA gam bang In I ngah kei ding hi.)
“Today is 20th February. It is a day of great significance. The Chin National Day, being a day on which the decision was made for replacing the feudal lord system with the democratic system, is highly valued by the Chin nationals, and held in terms of the political significance.
“The Chin nationals did not fail to attend the Confer- ence on the unification of the hilly regions and the central plains, held in Panglong, Shan State on 12th February, 1947. Among the signatories of the Panglong Agreement were the representatives of the Chin committee, namely Pu Hlur Hmung, Pu Thawng Za Khup and Pu Kio Mang.
The Chin-Bamar Friendship Conference was also held in Htilin, Magway Division from 3rd to 5th March in 1947.
After the independence, the Chin Special Division Conference was held in Falam from 19th to 22nd February 1948.
Among the proposals submitted at the Conference, the voting system was practiced over the proposal, submitted on 20th February, that the Circle headman administration system be cancelled and replaced with a system of administration by the elected representatives: over 5,000 votes for the new system and 17 votes against the system. This strongly proved that the majority of the Chin nationals. (The Global New Light of Myanmar Friday February 21, 2020.)
Zomi te lung kituak hanlungciam khangto diam. Topa thupha, King Mang